ADÓSSÁGCSAPDA ALAPÍTVÁNY

Adósságcsapda Alapítvány Alapítvány és egyesület működése között jelentős különbség van. Az alapítvány céljainak, működésének megváltoztatása szinte lehetetlen, míg egy egyesület céljait, működési elvét minden gond nélkül át lehet formálni. Ezért egy nemes célokkal létrehozott egyesület idővel a vezetők fejőstehenévé válhat. Az alapítvány létrehozása azonban nagyon jelentős akadályba ütközik.


Egy alapítvány bejegyzése gyakorlatilag a bejegyző bíróság jóindulatán múlik, ugyanis könnyen ráfoghatja, hogy a kitűzött célok eléréséhez nincs elég alapítói tőke. Ezért ha az államot valamilyen önös érdek vezérli egy alapítvány létrehozásának megakadályozásában, akkor az "elvárt" elutasító végzés születik, míg ha "barát" az alapítvány, akkor 100 ezer forint alaptőkével is minden további nélkül bejegyzik. Ugyanis ekkor a bíró számára is nyilvánvaló, hogy az alapítványnak adományokból lesznek a bevételei, erre kitűnő példák az iskolák, kórházak, önkormányzatok által létrehozott alapítványok.

Sajnos alulról szerveződő civil kezdeményezésként, kormányzati ellenállásra lehet számítani, ugyanis ennek az alapítványnak a létjogosultságát a kormányzati tehetetlenség alapozza meg. Márpedig ez az, amit az éppen regnáló hatalom sosem fog beismerni, még közvetve sem. Ezért alapítványhoz keresünk alapító tagokat, tekintettel arra, hogy az alapítvány óriási, ám annál nemesebb célokat tűzött maga elé. Várjuk mindazon személyek jelentkezését, akik alapítóként, közreműködő személyként vagy támogatóként segítenék az alapítvány létrejöttét. Az [email=adossagcsapda@gmail.com]adossagcsapda@gmail.com[/email] email címre írjanak.

„Adósságcsapda Alapítvány”- Alapítvány az adósságcsapdába esett személyek, családok napi problémáinak a megoldására, a talpraállás elősegítésére.


ALAPÍTÓ OKIRATA

(egységes szerkezetbe foglalva)


Preambulum

Alulírott Alapító, a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény 74/A–F. §-ai valamint a közhasznú szervezetekről szóló 1997. évi CLVI. törvény rendelkezései alapján az alábbi jogi személyiséggel rendelkező, közhasznú szervezetnek minősülő alapítvány létrehozását határoztam el:


1) Az Alapító:
Aki elvállalja
          Lakcím: 1111 Budapest, Pótolni u 1


2) Az Alapítvány neve:
„Adósságcsapda Alapítvány” - Alapítvány az adósságcsapdába esett személyek, családok napi problémáinak a megoldására, a talpraállás elősegítésére.


3) Az Alapítvány székhelye, működési területe:
Székhelye: 1111 Budapest,   Pótolni utca 1.

Az Alapítvány működési területe: Európai Unió

4) Az Alapítvány célja, jogállása:

- Az Alapítvány önálló jogi személy, közhasznú szervezet.

- Az Alapítvány a közhasznú jogállás megszerzését követően az 1997. évi CLVI. tv. 26. §   -ának c) pontjában felsorolt alábbi közhasznú tevékenységeket – mint cél szerinti  tevékenységet – végzi:


• Olyan tájékoztatási komlex központ létrehozása, amely az adósságcsapdába esett személyek, családok teljes körű rehabilitálását segíti elő.

• Az adósságcsapdába esett családok átmeneti elhelyezését biztosító központok létrehozása.

• Családsegítés:

-   Az adósságcsapdába esett családok gyermekek illetve családjuk rendszeres anyagi támogatása, így különösen a gyermekek képességeinek megfelelő rendszeres tanulásához nélkülözhetetlen költségek biztosítása, tehetséggondozás, kulturális programok elérhetőségének biztosítása, rendezése.
-   Esélyegyenlőség megteremtése, gyermek üdültetések, táborok szervezése. Kollégium, albérlet, újbóli otthonteremtés támogatása.
-   Pénzügyi és jogi tanácsadás, egyűttműködés a szociális ellátó szervekkel, munkaügyi központokkal, stb.
-   Munkahelyteremtő beruházások, pályázatok támogatása pénzzel, pályázatírással, tanácsadással, stb.
-   Munkaerőpiaci orientáció és képzés.
-   Időskorú ellátás.

• Egészségügyi intézmények részfeladatainak átvállalása:

-  Beteg gyermekek, felnőttek  otthoni ápolásához szükséges orvostechnikai eszközök vásárlása.
-   Egészségügyi kiadványok megjelentetése a gyermekek és családjuk segítésére.
-  Egészségmegőrzés, betegségmegelőzés, egészségügyi rehabilitációs tevékenység.
-   Betegszállítás: a beteg gyermekek, felnőttek megbízható, hozzátartozói kísérettel történő szállítása a beteg otthona és a kezelést végző intézmény között.
-  Beteg gyermekek, felnőttek szupportív terápiájához szükséges vitaminok, táplálék- kiegészítők térítésmentes biztosítása.
-  Szociális, életvezetési, és mentálhigiénes  orvosi tanácsadás, a beteg gyermekek, felnőttek és hozzátartozók számára, jogi, betegjogi szaktanácsadás.

• Az alapítványi célok érdekében együttműködő civil szervezetek támogatása.

• Együttműködés más belföldi civil szervezetekkel, valamint hasonló tevékenységet folytató külföldi és egyéb nemzetközi szervezetekkel.

• Az alapítványi célok elérésének érdekében együttműködés a határon túli magyar szervezetekkel.

- Az Alapítvány működése nyilvános, közhasznú szolgáltatásaiból tagjain kívül más is részesülhet, szolgáltatásait a céljából adódó kötöttségek figyelembe vételével bárki nemre, fajra, életkorra, származásra vonatkozó vagy egyéb bármilyen jellegű jogellenes megkülönböztetés nélkül igénybe veheti.

- Az Alapítvány tartós közérdekű célját az alábbi konkrét tevékenységekkel valósítja meg:

- Információs és tanácsadó pontok létrehozása – más regionális civil szervezetekkel közösen –, melynek célja az adósságcsapdába kerültek életének jobbítása. Segítség az adósságcsapdába esett személyek, családok számára nem világos hivatalos ügyintézésben, munkaközvetítés, diákmunka szervezés, szabadidőprogramok szervezése, oktatási segédanyagok és egyéb kiadványok szerkesztése és terjesztése. Az újrakezdésben érdekelt lakossági vállalkozók és gazdálkodók számára történő pályázati segítségnyújtás.

- Az eladósodott személyek, családok gyermekorvosainak, háziorvosainak színvonalas munkájához szükséges orvosi műszerek, berendezések beszerzése, adományozása.

- Az eszközök működtetéséhez szükséges szakismeret megszerzéséhez, képzések biztosítása.

- Új, barátságos, gyermekbarát környezet kialakítása a sérült családok átmeneti szállásain, hajléktalan szállókon és egyéb szervezetek által működtetett intézményekben, az így sérült személyek, családok otthonaiban, albérleteiben.

- A gyermekek számára, a kénytelen kórházban eltöltött időszak elviselhetővé tétele:    

- foglalkozásokkal, programokkal, törődéssel, emberséges odafigyeléssel, emberileg és szakmailag alkalmas egyének által

– ez időszak alatt a kimerült, aggódó szülő lelki támogatása, időnkénti pihenésének biztosítása

Családi krízisközpont elindítása és működtetése:

Tanácsadó Szolgálat az adósságcsapdába került személyek, családok számára: éjjel-nappal hívható telefonos szakszolgálat, ahol szakképzett szakemberek várják a hívásokat, a bajbajutott személyek, családok azonnali problémáinak megoldásában. Például kilakoltatás nyomán szükségessé váló azonnali segítségnyújtás, lelki segély szolgáltatás, öngyilkosság előtti vészhelyzet elhárítása, általánoságban segítségnyújtás bármilyen az adósságcsapda következményeként előálló témában.

- Műhibák megelőzése:

- szemléletmódváltás, új mentalitás kialakítása a hitelcsapdába került személyek, családok részére – tréningek, képzések, előadások

-  előadások ügyvédek, jogászok, bírósági dolgozók részére a műhibák (bírói tévedések) megelőzhetőségéről, illetve a már megtörtént műhibák elemzése, oknyomozás, tanulságok, konklúziók levonása

- EMLÉKNAP  – (május 30) a műhiba áldozatokra (öngyilkosság, ország elhagyás) való megemlékezés és tisztelet megadása, illetve megemlékezés az Európa Bíróság (első tanács) C 397/11. sz. ügyben 2013. május 30.-án kihirdetett ítéletére, amely alapján végérvényesen lezárult egy korszak.
- Segítségnyújtás a műhiba áldozatok hozzátartozóinak, pontos informálás lehetőségeiket illetően:

- jogi tanácsadás
- pszichológiai tanácsadás
- gyászmunka támogatása

- Az adósságcsapda miatt hátrányos illetve halmozottan hátrányos helyzetű családban, környezetben nevelkedő gyermekek beszéd,- kifejező,- és logikai készségének fejlesztése, a tanulás érzelmi motivációs összetevőinek kialakítása, végső soron a gyermekek önértékelési zavarainak megszüntetése és társadalomba való beilleszkedésük elősegítése.

5) Az Alapítvány induló vagyona:

Az Alapító által rendelkezésre bocsátott összesen 100.000,-Ft, azaz: Egyszázezer forint készpénz, mely összeget az Alapító az Országos Takarékpénztár és Kereskedelmi Bank Rt. 7621 Pécs, Rákóczi u. 1. fiókjánál az Alapítvány nyilvántartásba vételéig letéti bankszámlán helyezett el.
Az Alapító a működés megkezdéséhez szükséges vagyont bocsátja az alapítvány rendelkezésére és lehetővé teszi, hogy az alapítványhoz bárki csatlakozzon, az „Adósságcsapda  Alapítvány” – Alapítvány az adósságcsapdába esett személyek, családok napi problémáinak a megoldására, a talpraállás elősegítésére, nyílt alapítványként kíván működni.
Az Alapítvány vagyona a célokban megfogalmazott tevékenységekre szükség szerint egyszeri vagy rendszeres támogatás formájában, valamint az Alapítvány működésével kapcsolatosan felmerülő költségekre használható fel.

5.1 Az Alapítvány induló vagyona és annak kamatai, valamint a csatlakozások teljes összegben használhatóak fel az Alapítvány céljainak elérése érdekében.

5.2 Az Alapítványhoz bármely bel- és külföldi, természetes és jogi személy csatlakozhat, ha az Alapítvány céljaival egyetért, és azt anyagilag támogatni kívánja.

5.3. Az esetleges külföldi támogatásoknak valutában történő kezelésére külön devizaszámlát nyit és az azon lévő, illetve oda befolyó összeget devizában is felhasználhatja.

5.4. Az Alapítvány pénzbeli, dologi és természetbeli támogatásokat, valamint ingyenes szolgáltatást is elfogadhat.

5.5. Az alapítvány váltót, illetve más hitelviszonyt megtestesítő értékpapírt nem bocsát ki.

5.6. Az Alapítvány támogatást, egyéni kérelmek, pályázatok és vezetői jogkörben hozott döntések alapján nyújthat. A támogatott személyek vagy szervezetek tevékenysége az alapítványi célokhoz kapcsolódik, azok megvalósítását segíti.

5.7. Az Alapítvány bármely cél szerinti juttatását pályázathoz kötheti. A pályázat nem tartalmazhat olyan feltételeket, amelyekből – az eset összes körülményeinek mérlegelésével – megállapítható, hogy a pályázatnak előre meghatározott nyertese van (színlelt pályázat). Az Alapítvány mint közhasznú szervezet által nyújtott cél szerinti juttatások bárki által megismerhetők, az Alapítvány által nyújtott juttatásokat, szolgáltatásokat ismertető írásbeli tájékoztatókat, az Alapítvány működésére vonatkozó adatokat valamint a beszámolókat a Kuratórium elnöke a jelen Alapító Okirat 6.4. pontja alapján hozza nyilvánosságra a szolgáltatások és juttatások, valamint az Alapítvány nyilvános működésének biztosítása és megismerhetősége érdekében.
Az Alapítvány mint közhasznú szervezet a felelős személyt, a támogatót, valamint e személyek hozzátartozóját – a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető szolgáltatások kivételével – cél szerinti juttatásban nem részesítheti.

5.8. Az Alapítványi célok mind hatékonyabb megvalósítása érdekében az Alapítvány fő- és mellékállású alkalmazottat is foglalkoztathat.

5.9. Az Alapítvány vállalkozói tevékenységet is folytathat, de elsődlegesen gazdasági tevékenység folytatása céljából nem alapítható.
Az Alapítvány vállalkozási tevékenységet csak céljainak megvalósítása érdekében, közhasznú céljai megvalósítását nem veszélyeztetve folytathat, és gazdálkodása során elért eredményét nem oszthatja fel, azt kizárólag az Alapító Okiratban megjelölt célokra és közhasznú tevékenységére fordíthatja.
Az Alapítvány az alapítványokra illetve a közhasznú szervezetekre mindenkor érvényes jogszabályi előírásoknak megfelelően gazdálkodik.
Az Alapítvány befektetési tevékenységet a célok elérése érdekében folytathat.

5.10. Az Alapítvány mint közhasznú szervezet az államháztartás alrendszereitől – a normatív támogatást kivéve – csak írásbeli szerződés alapján részesülhet támogatásban. A szerződésben meg kell határozni a támogatással való elszámolás feltételeit és módját. Az Alapítvány közhasznú szervezetként vállalkozásának fejlesztéshez közhasznú tevékenységét veszélyeztető mértékű hitelt nem vehet fel, az államháztartás alrendszereitől kapott támogatást hitel fedezetéül, illetve hitel törlesztésére nem használhatja fel.

6) Az Alapítvány kezelő szerve:
a Kuratórium, amelynek létszáma 3 fő.

Az Alapítvány Kuratóriumának tagjai:

1. Választott személy - a Kuratórium elnöke
lakcím: 1111 Budapest, Pótolni u.1.

2. Megbízást Vállaló személy
lakcím: 1111 Budapest, Pótolni u. 1.

3. Ténylegesen dolgozó személyt kell beírni,  így többségben lesznek, beáll az egyensúly
lakcím: 1111 Budapest, Pótolni u. 2.

Az Alapítvány képviselője (a Kuratórium tagjai közül): Választott személy - a Kuratórium elnöke
A Kuratórium az Alapítvány alkalmazottjának képviseleti jogot biztosíthat. A képviseleti jog gyakorlásának módját, illetve terjedelmét a Kuratórium a Szervezeti és Működési Szabályzatában jelöli meg.

A kuratóriumi tagokat az Alapító határozatlan időre kéri fel, amely megbízatás csak indokolt esetben /Ptk. 74/C.§ (6) bek./ vonható vissza. A Kuratórium dönt a pénz és más alapítványi tulajdonban lévő eszközök alapítványi célnak megfelelő felhasználásáról, jogköre továbbá saját működési rendjének kialakítása.
Nem jelölhető ki, illetve nem hozható létre olyan kezelő szerv (szervezet), amelyben az Alapító – közvetlenül vagy közvetve – az Alapítvány vagyonának felhasználására meghatározó befolyást gyakorolhat [Ptk. 74/C. § (3) bek.].

6.2. A Kuratórium vagy annak tagja által feladatkörének ellátása során harmadik személynek okozott kárért az Alapítvány a felelős. A kuratóriumi tag az általa e minőségében az Alapítványnak okozott kárért a polgári jog általános szabályai szerint felel [Ptk. 74/C. § (5) bek.].

6.3. A Kuratórium szükség szerint, de évente legalább egy alkalommal ülésezik, valamint évente egy alkalommal tájékoztathatja az Alapítót, valamint az Alapítványhoz csatlakozókat munkájáról, különös tekintettel az alapítványi vagyon kezelésére és felhasználására.

6.4. A Kuratóriumot az elnök vagy bármely két kuratóriumi tag írásban, együttesen hívja össze. Szabályszerűnek az összehívás akkor minősül, ha a tagok az ülésről legalább nyolc nappal az ülés időpontját megelőzően írásban értesülnek és az ülés tárgysorozatáról, leírást kapnak.
A kuratóriumi ülések időpontját, napirendjét az ülés időpontja előtt 8 nappal az Alapítvány saját internetes honlapján (www.adossagcsapdaalapitvany.hu) nyilvánosságra kell hozni.
A Kuratórium ülései nyilvánosak. A Kuratórium akkor határozatképes, ha a szabályszerűen összehívott ülésen a határozat meghozatalakor mindhárom tag jelen van.
A Kuratórium döntéseit nyílt szavazással, egyszerű szótöbbséggel hozza, szavazategyenlőség nem lehetséges.
A kuratóriumi ülésekről minden esetben jegyzőkönyv készül, amelyből megállapítható a Kuratórium döntéseinek tartalma, időpontja és hatálya, illetve a döntést támogatók és ellenzők számaránya (ha lehetséges személye).

A Kuratórium határozathozatalában nem vehet részt olyan személy, aki vagy akinek közeli hozzátartozója, élettársa a határozat alapján kötelezettség vagy felelősség alól mentesül, vagy bármilyen más előnyben részesül, illetve a megkötendő jogügyletben egyébként érdekelt. Nem minősül előnynek az Alapítvány mint közhasznú szervezet cél szerinti juttatásai keretében a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető nem pénzbeli szolgáltatás.
A Kuratórium döntéseiről az Elnök az érintetteket írásban értesíti és gondoskodik a határozatoknak az Alapítvány saját internetes honlapján (www.adossagcsapdaalapitvany.hu) való megjelentetéséről.

A Kuratórium feladatai közé tartozik:

a.) az Alapítvány céljainak, tevékenységének minél szélesebb körű megismertetése,

b.) az alapítványi vagyon bővítésére, megőrzésére, kezelésére vonatkozó állásfoglalások meghozatala,

c.) az alapítványi célok eléréséhez szükséges feladatok meghatározása, az Alapítvány tevékenységéhez kapcsolódó szervezési munka ellenőrzése,

d.) az Alapítványhoz való csatlakozás elfogadása, döntés az adományok, támogatások, felajánlások elfogadásáról,

e.) az Alapítvány céljaival összhangban tevékenykedők, illetőleg az alapítványi célok megvalósulását elősegítők részére ösztöndíj meghatározása, odaítélése, folyósítása,
f.) a Kuratóriumi tagok díjazásának és költségtérítésének elfogadása és megállapítása azzal a megkötéssel, hogy a kuratórium tagjai részére kizárólag abban az esetben és kizárólag olyan mértékben nyújtható díjazás vagy folyósítható költségtérítés, amely az alapítvány tartós közérdekű céljának megvalósítását és közhasznú tevékenysége kifejtését semmilyen formában nem veszélyezteti,

g.) az előző évről készített beszámoló jelentés, valamint a közhasznúsági jelentés elfogadása,

h.) döntés vállalkozás létesítéséről, vagy abban való részvételről.

A Kuratórium elnökének feladata:

a.) a Kuratórium működésével kapcsolatos döntés előkészítése, a döntések végrehajtásának előkészítése, a végrehajtás megszervezése,

b.)  az Alapítvány tevékenységéhez kapcsolódó szervezési munka elvégzése,

c.) az előző évről készített beszámoló, valamint a közhasznúsági jelentés előkészítése, előterjesztése,

d.) javaslattétel az esetleges jövedelem felhasználására,

e.) ellátja mindazon feladatokat, amelyekkel a kuratórium megbízza,

f.) beszámol külső szervekkel történő  tárgyalásairól.

g.) a kuratóriumi ülések összehívása, levezetése,

h.) Az éves feladatterv előterjesztése és az éves gazdálkodás figyelemmel kísérése.

6.5. Az Alapítvány bankszámlája feletti rendelkezésre a Kuratórium Elnöke bármelyik kuratóriumi taggal együtt jogosult.

6.6. Az Alapítvány képviselője és a Kuratórium bankszámla felett rendelkezni jogosult tagjai az Alapítóval nem állhatnak hozzátartozói vagy bármilyen egyéb alá-és fölérendeltségi vagy összeférhetetlenségi viszonyban, egyben az Alapító és hozzátartozói, valamint az Alapítóval bármilyen függőségi viszonyban álló személyek többségükben nem lehetnek a Kuratórium tagjai, ezen személyek meghatározó befolyást az Alapítvány működésére valamint a Kuratórium tevékenységére semmilyen formában nem gyakorolhatnak.

6.7. A közhasznú szervezet megszűntét követő két évig nem lehet más közhasznú szervezet vezető tisztségviselője az a személy, aki olyan közhasznú szervezetnél töltött be – annak megszűntét megelőző két évben legalább egy évig – vezető tisztséget, amely az adózás rendjéről szóló törvény szerinti köztartozását nem egyenlítette ki. A vezető tisztségviselő illetve az ennek jelölt személy köteles az Alapítványt előzetesen tájékoztatni arról, hogy ilyen tisztséget egyidejűleg más közhasznú szervezetnél is betölt.

7) Az Alapítvány közvetlen politikai tevékenységet nem folytat, szervezete pártoktól független, azoknak anyagi támogatást nem nyújt, azoktól támogatást nem kap, országgyűlési képviselőjelöltet nem állít, és nem támogat.

8) Az Alapítvány megszűnésére a Polgári Törvénykönyv 74/F. § -ában foglalt rendelkezések az irányadóak. Az Alapítvány esetleges megszűnése esetén az Alapítvány vagyona – a hitelezők kielégítése után – hozzájárulása mértékéig az Alapítót illeti meg.

9) Az Alapító alapítói jogainak gyakorlására – cselekvőképességének elveszítése vagy halála esetén – Barkóczy Panna / 7627 Pécs, Vadász u. 85/3 személyt  jelöli meg.

10) Az Alapító rögzíti, hogy amennyiben az Alapítvány mint közhasznú szervezet  éves bevétele az 5.000.000,- (ötmillió) forintot eléri vagy meghaladja, az Alapító gondoskodik felügyelő szerv létrehozásáról.

11)  Az Alapítvány mint közhasznú szervezet köteles az éves beszámoló jóváhagyásával egyidejűleg közhasznúsági jelentést készíteni. A közhasznúsági jelentés elfogadása a Kuratórium kizárólagos hatáskörébe tartozik, melyről a kuratóriumi tagok egyszerű szótöbbségi döntéssel döntenek.

A közhasznúsági jelentés tartalmazza:

a) a számviteli beszámolót;

b) a költségvetési támogatás felhasználását;

c) a vagyon felhasználásával kapcsolatos kimutatást;

d) a cél szerinti juttatások kimutatását;

e) a központi költségvetési szervtől, az elkülönített állami pénzalaptól, a helyi önkormányzattól, a települési önkormányzatok társulásától és mindezek szerveitől kapott támogatás mértékét;

f) az Alapítvány vezető tisztségviselőinek nyújtott juttatások értékét, illetve összegét;

g) a közhasznú tevékenységről szóló rövid tartalmi beszámolót.

Az Alapítvány mint közhasznú szervezet éves közhasznúsági jelentésébe valamint a működése során keletkezett iratokba bárki betekinthet, illetőleg abból saját költségére másolatot készíthet. Az iratokba való betekintést a kuratórium elnöke biztosítja az érdeklődő számára, előzetes időpont egyeztetést követően az Alapítvány székhelyén, felügyelet mellett.
Az Alapítvány mint közhasznú szervezet köteles a közhasznúsági jelentését a tárgyévet követő évben, legkésőbb június 30-áig a nyilvánosság számára elérhető módon közzétenni.

12) A jelen alapító okiratban nem szabályozott kérdésekben az 1987. évi 11. törvényerejű rendelettel módosított Polgári Törvénykönyv 74/A–74/F. §-ai, az 1990. évi I. törvény, valamint a 2001. évi CVI. törvény rendelkezései szerint kell eljárni.

13) Az Alapítvány jogi személy. Jelen Alapítvány a Baranya Megyei Bíróság nyilvántartásba vételével jön létre. A nyilvántartásba vétel nem tagadható meg, ha az alapító okirat a vonatkozó jogszabályokban meghatározott feltételeknek megfelel. Az Alapítvány tevékenységét a nyilvántartásba vételről szóló végzés jogerőre emelkedése napján kezdheti meg.

A közhasznú jogállás megszerzésének feltétele, hogy a Baranya Megyei Bíróság az Alapítványt határozatával jogerősen közhasznú szervezetté minősítse.

Jelen Alapító Okirat egységes szerkezetbe foglalva tartalmazza az alapítói akaratot.

Kelt: Budapest,  2013.  …………..hónap   ……. napján


                                                                                        …………………………………….....
                                                                                                               alapító
Előttünk , mint tanúk előtt:


…………………………………..                                   ……………………………………….
aláírás                                                                             aláírás


………………………………….                                     ………………………………………
név                                                                                    név


……………………………….....                                     ………………….…………...………
lakcím                                                                               lakcím


………………………………….                                     ………………………………………
szem. ig. szám                                                                  szem. ig. szám

A cikk folytatódik, azonban ez a tartalom csak a bejelentkezett olvasóink részére elérhető!

Regisztráljon itt:

Ha már regisztrált, jelentkezzen be a cikkek olvasásához, köszönjük!



Apa-fia viccek

Lehet valaki megértő, bölcs és okos, de ha nem tud játszópajtása lenni gyermekének, a felnövő fiú menthetetlenül eltávolodik a papájától. Az igazi élethosszig tartó apa-fiú kapcsolat a humoron alapszik.

Férj viccek

A férfiak az önirónia mesterei. Nem véletlen, hogy a jól sikerült vállalati bulik irigyelt sztárjai az erősebb nem képviselői. Melyik az a férfi, aki ne álmodozott volna a hantaboy magatartásból adódó népszerűségről? Tény, hogy a házasságnak is jót tesz, ha a férj néhány bókon kívül is tud örömteli pillanatokat okozni szerelmének.

Állatviccek

Háziállataink viselkedése sokszor megnevettet. Hasunkat csapkodjuk a vicces természetfilmeken, mivel az állatok az emberi tulajdonságok legjobb megtestesítői. Az állatviccek évezredes hagyományokkal rendelkeznek.

Egyház-vallás viccek

A vallásos emberek savanyúak, a legtöbb citromba harapott. Vajon igaz ez az állítás? Koránt sem. Sok vicc érthetetlen minimális bibliaismeret nélkül, mégis könyvtárakat lehetne megtölteni a jobbnál jobb egyházi viccekkel. A szójátékok szellemessége a világi viccírókat is megihlette.


Vállalkozóknak

Oktató csomag

  • AJÁNDÉK!

    Hitelcsapdába esett emberek jogorvoslati lehetőségei 2013
  • 12 hónapos MLMadózás tagság
  • MLM ABC bevezető tankönyv
  • MLM adózás jogszabályi környezete 2012-2013
Kinyit / Összecsuk

Aktuális cikkek

Gyik

Itt olvashatóak az oldallal és a témával kapcsolatos leggyakoribb kérdések és az ezekre adott válaszok!

Hasznos linkek

Fontos jogszabályok

FIGYELMEZTETÉS!

A jogszabályok folyamatosan változnak, ezért bármilyen nem hivatalos állami oldalon eltárolt törvényszöveg hitelessége megkérdőjelezhető.

Kattintson ide:

és használja a 100%-ban megbízható forrást.


Fontos jogszabályok:


  • KATA és KIVA 2012. évi CXLVII. törvény a kisadózó vállalkozások tételes adójáról és a kisvállalati adóról
  • Art. 2003. évi . XCII. törvény
  • Áfa 2007. évi CXXVII. törvény
Kinyit / Összecsuk