ÁLTALÁBAN AZ MLM-RŐL
Az MLM marketing egyik eszköze lehet egy saját weblap létrehozása. Törvényszerűségei azonosak a hagyományos üzletekével.
Kedves Olvasó!
Azonnal egy száraz, de rövid összefoglalóval kezdem. Ez a weboldal fokozatosan építi fel a nulláról kezdőket profi vállalkozókká. Nincs más dolga az olvasónak, mint tanulni mások tapasztalataiból és a kapcsolódó jogi ismereteket elsajátítani.
A multi-level marketing (MLM) vagy network marketing egy értékesítési vállalkozás-forma. A vásárlás-ösztönző marketingformák egy világszerte elterjedt változata. Néhol többszintű értékesítésnek vagy hálózati kereskedelemnek fordítják.
Az multilevel marketing-rendszer lényege, hogy az értékesítés a vállalattal alvállalkozói szerződésben lévő értékesítők vagy hálózatépítők által történik, személyes fogyasztás ill. az ismerősök felé történő ajánlás által. Az értékesítést lényegében a független termékforgalmazókból álló, többszintű érdekeltségi viszonyok alapján épülő hálózat végzi, mely a terméket vagy szolgáltatást közvetlenül, direkt módon juttatja el a fogyasztókhoz.
Az MLM alapötletét az a felismerés adja, hogy egy termék elégedett fogyasztója a terméket feltehetően továbbajánlja, s így ő maga személyesen, közvetlenül részt vesz az értékesítésben.
Ez alapján, mint ajánlót, az általa "értékesített" termékek után bizonyos javadalmazás illeti meg.
Amennyiben az ő vásárlója a saját vásárlás nyomán a terméket ismételten sikeresen továbbajánlja, s ebből következően újra vásárlás és fogyasztás történik, a tovább-ajánló személyeket jutalék illeti meg, és az eredeti ajánló ebből a jutalékból is jutalék-részesedést kap.
Ily módon egy sikeres, többszintű fogyasztói-értékesítői hálózatot maga alá építő egyén komoly jövedelemre tehet szert. Egy ponton túl, a modern mlm-hálózatok értékesítőnek már nem is kell foglalkoznia termékeladással, mivel a hálózatban lévő fogyasztás jutalékaiból is komoly jövedelemre tesz szert. Ekkor már csak a hálózata fenntartásával, a hálózat eróziójának csökkentésével kell foglalkoznia. Ha ez az erózió megnő, azaz a fogyasztás visszaesik, a rendszert csak újabb értékesítők bevonásával, azaz terjeszkedéssel, expanzióval, a hálózat növelésével lehet fenntartani.
Mint látható, a struktúrák nagyon sok félék lehetnek, pókhálószerű a fejlődésük. Azonban vannak kényszerített mátrix rendszerűek, ahol a hálózatba kerülők előre meghatározott sorrendben kerülnek a struktúrákba. Általában ezek a kettő, három vagy négyes számok hatványai alapján épülnek fel.
Az ábránkon a számozás a tagok belépési sorrendjét szemlélteti egy bináris (kettes) mátrixban. Jól látható, hogy egy ilyen struktúrában a felső pozíciókban lévők munkája segíti a később belépőket is. Szerencsés, de ügyetlen hálózatépítő akkor is kereshet pénzt, ha egy embert sem szervezett be. Természetesen ahány MLM, annyi féle kiegészítő szabályzó rendszer ösztönzi a tagokat a folyamatos munkára. A különböző rendszerek összhasonlítása időt igénylő és terjedelmes feladat. Oktató anyagaink kitérnek a gyakran alkalmazott alaptípusok előnyeire és hátrányára egyaránt.
Regisztráljon itt:
MLM kialakulása
Az első, ilyen alapokon nyugvó szervezetet - Peter Clothier: Kulcs a kezedben Multi-Level Marketing című könyve szerint - "...feltehetően William Casselberry és Lee Mytinger hozták létre. 1934-től a California Vitamin Company és a Nutrilite XX Vitamins termékeit árusították. Azért, hogy kereskedőiket anyagilag ösztönözhessék - így növelve a vállalat forgalmát -, új tagokat vonjanak be és egyre több üzletkötőt képezzenek ki, 1941-ben létrehozták a C&M marketingtervet. Ennek alapján a kereskedők 3%-os extra jutalékot kaptak az általuk személyesen csatlakoztatott tagok után."
1975-ben az Amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság beperelte a legnagyobb MLM-céget, az Amwayt illegális piramisjáték vádjával. 1979-ben a bíróság az Amway-re kedvező ítéletet hozott. Ettől kezdve definiálták a legális hálózati marketing kritériumait, és azt, hogy miben különbözik az illegális piramisjátéktól. A bírósági végzés szerint a legális hálózati kereskedelem három fő szempontja a következő:
- az áru visszavásárlása 90%-os áron, ha a vevő meggondolja magát,
- a résztvevők havonta legalább 10 vásárlót látnak el személyesen,
- a 70%-os szabály: ellenőrizni kell, hogy a nagykereskedelmi áron beszerzett áruk 70%-át eladták vagy felhasználták, mielőtt újabb megrendelést adnak le a cég felé.
Ezek a szabályok mind a mai napig érvényesek. Mit jelent ez a gyakorlatban részünkre, mi az ami fontos információ ebből? Elsősorban az, hogy megértsük, miért fontos, hogy utánajárjunk, az általunk képviselt üzlet milyen államban van bejelentve. A webkonferenciákon ezekről tudatosan hallgatnak, vagy igen sokszor szándékosan félreinformálnak a székhelyválasztás miértjét illetően. Ugyanis az USA-ban vannak államok, ahol életfogytiglan börtönbüntetés jár piramisjáték szervezéséért. Tehát ha a tulajdonosok amerikai személyek, de valamilyen adóparadicsomba helyezik a székhelyüket, az nem azért van, mert az adófizetés számukra kedvezőbb, hanem az igen szigorú szabályok kijátszása a cél. És ekkor még csak arról beszélünk, hogy az üzlet piramis játék jellegét próbálják eltitkolni. Ideje józanul gondolkodni, az igazi hétköznapi emberek számára is jól működő üzletek sosem egy adóparadicsomi bejegyzés miatt, hanem a termék vagy szolgáltatás minősége miatt működnek.
Gondolkodjon el rajta, ha egy magyar cég a székhelyét szlovákiába, vagy más szomszédos államba helyezi és így jön vissza MLM hálózatot építeni Magyarországra, nem egy ugyan olyan hátsó szándékkal teszi azt, mint amerikai kollégája? Ismeri ön a Magyarországon tevékenykedő MLM hálózatot építő tagokra vonatkozó jogszabályokat? Mit szólna ahhoz, ha kiderülne, hogy olyan rendszerbe lépett, ami a magyar jogszabályok alapján piramisjáték, a hálózatépítőket 3 év börtön fenyegeti. Mit szólna ahhoz, ha pár év múlva az adóhatóság az év végi adóbevallásának adatait feldolgozva megállapítaná, hogy szabálytalanságokat követett el, mulasztási bírságot szabna ki és jelentős adó megfizetésére kötelezné utólag. Tudja meg, hogy az eltitkolt, vagy meg nem fizetett adóra a bírság mértéke 200%. A késedelmi pótlék a jegybanki alapkamat kétszerese, ami rendszerint az évi 14-20% között mozog. Könnyedén össze lehet szedni több százezer esetleg milliós bírságot. Ha nem szeretne így járni, legyen fizetett tagunk.
A cikk folytatódik, azonban ez a tartalom csak a bejelentkezett olvasóink részére elérhető!
Regisztráljon itt:
Ha már regisztrált, jelentkezzen be a cikkek olvasásához, köszönjük!
Apa-fia viccek
Lehet valaki megértő, bölcs és okos, de ha nem tud játszópajtása lenni gyermekének, a felnövő fiú menthetetlenül eltávolodik a papájától. Az igazi élethosszig tartó apa-fiú kapcsolat a humoron alapszik.
Férj viccek
A férfiak az önirónia mesterei. Nem véletlen, hogy a jól sikerült vállalati bulik irigyelt sztárjai az erősebb nem képviselői. Melyik az a férfi, aki ne álmodozott volna a hantaboy magatartásból adódó népszerűségről? Tény, hogy a házasságnak is jót tesz, ha a férj néhány bókon kívül is tud örömteli pillanatokat okozni szerelmének.
Állatviccek
Háziállataink viselkedése sokszor megnevettet. Hasunkat csapkodjuk a vicces természetfilmeken, mivel az állatok az emberi tulajdonságok legjobb megtestesítői. Az állatviccek évezredes hagyományokkal rendelkeznek.
Egyház-vallás viccek
A vallásos emberek savanyúak, a legtöbb citromba harapott. Vajon igaz ez az állítás? Koránt sem. Sok vicc érthetetlen minimális bibliaismeret nélkül, mégis könyvtárakat lehetne megtölteni a jobbnál jobb egyházi viccekkel. A szójátékok szellemessége a világi viccírókat is megihlette.