MAGYAR MARKETING GURUK SZARVAS HIBÁI
Marketing oktató anyagok tanulmányozása közben számos kiadvány ugyanazokra a magyar nevekre és köreire hivatkozik. Évek alatt azonban a rendszeres olvasó számára nyilvánvalóvá vált, hogyan fejlődnek a meglátásaik és idővel hogyan cáfolják meg önmagukat. Tény, hogy sok értékes és használható megoldást ismertetnek, de nagyon veszélyes "szakértőként" tekinteni rájuk.
Alap gondolatok:
1. Van egy a világban mindenhol ismert és gyakran idézett szólás. "Aki tudja, csinálja, aki nem, tanítja". Mit is jelent ez a gyakorlatban? Az oktató anyag eladása is egy kiváló üzlet. Ez nem is lenne baj, ha a valóságot és nem a rózsaszín lufit adnák el ezek a "magyar marketing guruk".
2. Ugyanis ezek a guruk nem egyszer a csúsztatásokra nevelik az olvasót, pszichológiai trükköket propagálnak. Azt tanítják, hogy a vevők elsősorban "álmokat, célokat vásárolnak", és csak másodlagosan a szolgáltatást vagy a terméket. A hosszú távon valóban működő megoldások helyett, a rövid távú bevételszerzésre helyezik a hangsúlyt, a nagy számok törvényére alapoznak, sőt mi több, nemegyszer kontárságukkal még kárt is okoznak.
Példa egy tipikus kontár "szakértői tanácsra":
A marketing guruk legelterjedtebb tanácsa, hogy a weblap tulajdonosa tegye lehetővé, hogy valamilyen ingyenes dolgot kapjon a regisztráló. A marketing guruk, akik a saját weblapjaikon folyamatosan egymásra hivatkoznak, mint "elismert szakértőkre", valójában sokszor együtt söröznek. Hasonlat képpen, 10 szobafestő összebeszél és készít 10 db fogyókúrás diétával foglalkozó weblapot. A weblapok egymásra hivatkoznak, mint forrásra, a saját neveiket beleírják a megjelentetett cikkekbe. A gyanútlan olvasók pedig elhiszik, hogy a 10 szobafestő tényleg szakértő.
Nézzük meg, hogyan vélekedik erről a www.mlmadozas.hu szerkesztősége.
Ha ingyen ad valaki valamit, az annak a vállalkozónak, aki biztosítja az ingyenes letöltést 27% ÁFA befizetési kötelezettséget jelent, továbbá társasági adó alap növelő tétel is, ami újabb 16%-os kiadás.
Mi alapján állapítja meg példánkban a NAV az adóhiányt? A letölthető könyv értéke alapján. Ez a másik probléma, ugyanis az ilyen értékesítésre optimalizált oldalak alaposan felárazzák a kiadványaik értékét, azért, hogy a minél magasabb árból tudjanak akciókat, kupon kedvezményeket adni. Sokszor 50-60 ezer forint értékű az így beárazott termék alapára.
Ennek az az eredménye, hogy "ingyenes letöltés esetén" a NAV pillanatok alatt csődbe ránthat egy 3 millió forint törzstőkéjű vállalkozást is. Miért állíthatjuk ezt? Az eltitkolt adóra kirótt adóbírság mértéke 200%, plusz önellenőrzési pótlék, plusz késedelmi pótlék. A NAV-ot nem érdekli, hogy a térítés nélkül átadott dolgokra vonatkozó jogszabályokat nem ismerte az adózó.
Ez a gyakorlatban a számok nyelvén:
A könyv értéke 1000.- Ft + 27 % ÁFA
adóhiány 27% ÁFA 270.-Ft
adóhiány 16% társasági adó 160.-Ft
adóbírság 200% 860.-Ft
önellenőrzési pótlék 5.-Ft
késedelmi pótlék 10.-Ft
összesen: 1.305.-Ft nem várt kiadás könyvenként
Ez azt jelenti, hogy 2299 db könyv letöltése miatt a 3 MFt törzstőkéjű Kft. elveszíti a teljes alapítói vagyonát.
Értelemszerűen, ha ezt a könyvet a marketing guruk iránymutatásainak megfelelően csábítóvá kívánja tenni a sales oldal készítője, akkor 10.000.-Ft + ÁFA értékűnek kiálltja ki. Ebben az esetben már 230 db ingyenes letöltés következtében csődbe mehet a cég. Ne feledjük, a NAV vizsgálhatja a weblapokat is.
Ezzel még nincs vége, mert itt jön az igazi feketeleves. 230 db ingyenes letöltés még koránt sem jelenti azt, hogy az 230 db valós vásárlót eredményez. Tény, hogy az ilyen letöltések legalább fele, csak kíváncsi embert és nem potenciális vásárlót takar. Ha számba vesszük azt a tényt is, hogy a magyar marketing guru csapat pedig már akkor hurrázik, ha 10% valós konverziót, vásárlást tud produkálni egy hirdetési kampány során, akkor a végeredmény vitathatatlanul katasztrofális.
És ekkor még nem is vettük számításba a hirdetési költségeket, például Google Adwords költségét, ami az első oldalon való megjelenéshez kattintásonként a 100.-Ft vagy annál nagyobb kiadást is eredményezhet. Figyelem! Attól, hogy valaki rákattintott, olvasgatott, még az sem biztos, hogy az ingyenes kiadványt letöltötte.
Összefoglalva. Ekkora butaságot leírni és "marketing szakértőként oktatni", no comment. Az ingyenes letöltés biztosítására nem rábeszélni, hanem arról lebeszélni kell a hálózatépítőket, vállalkozókat!
Ha a valóságot szeretné megismerni és a valóban működő, adózási szempontokat is figyelembe vevő marketing megoldásokra kíváncsi, tanulmányozza a www.mlmadozas.hu honlapot és a webáruházban megvásárolható kiadványokat. A tanulmányok 100% pénzvisszatérítési garanciával rendelkeznek, az olvasó nem kockáztat semmit.
A cikk folytatódik, azonban ez a tartalom csak a bejelentkezett olvasóink részére elérhető!
Regisztráljon itt:
Ha már regisztrált, jelentkezzen be a cikkek olvasásához, köszönjük!
Apa-fia viccek
Lehet valaki megértő, bölcs és okos, de ha nem tud játszópajtása lenni gyermekének, a felnövő fiú menthetetlenül eltávolodik a papájától. Az igazi élethosszig tartó apa-fiú kapcsolat a humoron alapszik.
Férj viccek
A férfiak az önirónia mesterei. Nem véletlen, hogy a jól sikerült vállalati bulik irigyelt sztárjai az erősebb nem képviselői. Melyik az a férfi, aki ne álmodozott volna a hantaboy magatartásból adódó népszerűségről? Tény, hogy a házasságnak is jót tesz, ha a férj néhány bókon kívül is tud örömteli pillanatokat okozni szerelmének.
Állatviccek
Háziállataink viselkedése sokszor megnevettet. Hasunkat csapkodjuk a vicces természetfilmeken, mivel az állatok az emberi tulajdonságok legjobb megtestesítői. Az állatviccek évezredes hagyományokkal rendelkeznek.
Egyház-vallás viccek
A vallásos emberek savanyúak, a legtöbb citromba harapott. Vajon igaz ez az állítás? Koránt sem. Sok vicc érthetetlen minimális bibliaismeret nélkül, mégis könyvtárakat lehetne megtölteni a jobbnál jobb egyházi viccekkel. A szójátékok szellemessége a világi viccírókat is megihlette.