SZÖVEGÍRÁS ALAPJAI
Lehet egyszerre szakmai és érdekes is egy honlap? Bizony nagyon kevés példát találunk rá. Amikor egy vállalkozás weblapot hoz létre, számos kérdéssel találja magát szembe. Az üzleti téma adott, de a szövegírásnak vannak törvényei, amit nem hagyhat figyelmen kívül.
Azaz, a szövegírás nem csupán az írott szó, hanem minden olyan eszköz, amelyre a tömeges meggyőzéshez csak szükség lehet. Képek, folyamatábrák, grafikai elemek, stb. – no és persze a szöveg.
Például vegyünk egy szép ház képét.
Alá két különböző szöveg kerülhet:
- Rendkívül olcsón juthat ingatlanhoz, keresse fel irodánkat a részletekért.
- Palotából az utcára, elárverezik (kótyavetyélik) a devizahitelesek ingatlanjait.
Jól látható, hogy ugyanaz az esemény áll a háttérben, mégis a szöveg az, ami meghatározza a bennünk keletkező pozitív vagy negatív érzéseket. Így van ez az élet minden területén, az üzleti életben is. Tehát a marketing elemek alkalmazása is mind-mind az érzelmek befolyásolásán alapul.
Ezzel a megállapítással eljutottunk arra a pontra, hogy a szövegírást közelebbről is megvizsgáljuk, és eljussunk a legalapvetőbb kérdésig, mire kell feltétlenül megtalálnia a választ.
Ha a válasz megvan, akkor valósulhat meg a lehető legtökéletesebb üzenetátvitel, és akkor értette meg, hogy egy-egy szövege megírásakor mire is kell majd törekednie első sorban. Mindjárt meg fogja látni, hogy nem is olyan bonyolult a dolog.
A szövegírás alapjai
Fel kell tenni néhány kérdést, hogy tisztán lássunk.
- Mi az a legfőbb funkció, amit egy reklámszövegnek el kell látnia?
- Mi számít egyáltalán reklámszövegnek?
A válasz magától érhetődő, minden, amit kifelé kommunikál. Így ami a cégautóján van, amit a névjegyére ír, vagy ami a levélpapírjának a fejlécében látható, stb. Mégis a legfontosabb a weboldala. Az internet korszakában a tömegeket itt éri el, ez az elsődleges véleményformáló erő Önről, vállalkozásáról. Ennek ideális felépítéséről bővebben a ide kattintva tájékozódhat.
Tehát az összes kifelé irányuló szövege reklámszöveg. Ezeknek a kommunikációs elemeknek három funkciót kell ellátniuk.
1. Ki kell választaniuk a tömegből a célközönséget, és fel kell hívni a vállalkozására a figyelmet.
2. El kell érnie, hogy elolvassák.
3. Ki kell váltania az elérni kívánt hatást.
Ez mindenre igaz, a szlogenjére, a névjegyén szereplő információkra, de még a cégének, termékének a nevére is igaz. Például Cserépkályha Kft.
Tehát bárhol, bármikor a szövegeinél létfontosságú, hogy mindhárom funkciót ellássa az üzenete. Ugyanis kizárólag így érheti el, hogy a marketingkommunikációjának ez a típusa valóban piacbefolyásoló hatással bírjon.
Ahhoz hogy sikeresen alkalmazza a reklámszövegekben rejlő potenciális erőt, meg kell értenie értenie és tanulnia azok pszichológiai működését.
Reklámszöveg
Gyárthat kreatívabbnál kreatívabb ötleteket, hogy sikerüljön kivívni az egyre fásultabb, egyre közönyösebb emberek figyelmét. A konkurencia kreatív ötletei nem egyszer túllépik a jó ízlés határát, mit tehet ilyenkor? Önnek is hasonló kifogásolható eszköztárral kell felvenni a harcot? Fel kell tennünk a kérdést, a kreativitás lenne az elsődleges dolog? Csak akkor figyelnek ránk, ha valami érdekes, meghökkentő, esetleg megdöbbentő?!
Erősen kétséges és támadható ez a szemlélet. A reklámok végigolvasása is valójában egyetlen módon valósulhat meg, ha eléri, hogy az emberek, de legalábbis a célközönsége, elég érdekesnek találják a mondandóját. De vajon mikor valósulhat mindez meg?
Melyek azok a dolgok, ami végül segít kiváltani az elérni kívánt hatást? Mi az, ami cselekvésre ösztönözi az embereket, ami eljuttatja a célpiacot a nagy felismerésekig, ami felépít egy márkát, felépíti az ön üzletét. Mi az, ami mindennek „előkészíti a terepet"?
Fontos és súlyos kérdések ezek. Ha még nem tudja a választ, tanulnia kell. El kell sajátítania az mlmadozas.hu segítségével, hogyan írjon készség szinten reklámszövegeket.
A cikk folytatódik, azonban ez a tartalom csak a bejelentkezett olvasóink részére elérhető!
Regisztráljon itt:
Ha már regisztrált, jelentkezzen be a cikkek olvasásához, köszönjük!
Apa-fia viccek
Lehet valaki megértő, bölcs és okos, de ha nem tud játszópajtása lenni gyermekének, a felnövő fiú menthetetlenül eltávolodik a papájától. Az igazi élethosszig tartó apa-fiú kapcsolat a humoron alapszik.
Férj viccek
A férfiak az önirónia mesterei. Nem véletlen, hogy a jól sikerült vállalati bulik irigyelt sztárjai az erősebb nem képviselői. Melyik az a férfi, aki ne álmodozott volna a hantaboy magatartásból adódó népszerűségről? Tény, hogy a házasságnak is jót tesz, ha a férj néhány bókon kívül is tud örömteli pillanatokat okozni szerelmének.
Állatviccek
Háziállataink viselkedése sokszor megnevettet. Hasunkat csapkodjuk a vicces természetfilmeken, mivel az állatok az emberi tulajdonságok legjobb megtestesítői. Az állatviccek évezredes hagyományokkal rendelkeznek.
Egyház-vallás viccek
A vallásos emberek savanyúak, a legtöbb citromba harapott. Vajon igaz ez az állítás? Koránt sem. Sok vicc érthetetlen minimális bibliaismeret nélkül, mégis könyvtárakat lehetne megtölteni a jobbnál jobb egyházi viccekkel. A szójátékok szellemessége a világi viccírókat is megihlette.